OKG 59 – NPS: wat waar is en wat niet met Dave Wurms

NPS (Net Promoter Score) is één van de meest gebruikte KPI’s in de wereld van Customer Experience. Het kan bedrijven helpen hun klantbeleving te verbeteren, maar tegelijkertijd kan het ook heel veel kwaad doen. In deze aflevering spreek ik over alle voor- en nadelen van NPS met Dave Wurms van Focus Feedback. We besproken hoe je de meeste waarde uit het systeem haalt en wat je zeker niet moet doen.

Luister de podcast op iTunes, Google Podcasts of via Soundcloud hieronder.


Kom op 14 november naar het seminar De Transformatie naar een Klantgericht Organisatie en leer hoe je een klantgerichte cultuur bouwt.

Klik hier voor meer info over het seminar.

In de aflevering praat Dave over de blog die hij heeft geschreven over de “Europese NPS”. Die blog vind je hier.

Het interview met Jean-Pierre Thomassen van Service Excellence vind je hier.

De plaatsjes met uitleg over de Net Promoter System vind je hier. Deze website geeft je daar meer info over. Dit systeem wordt ook besproken in principe 8 in mijn boek Klantgericht Leiderschap.