Over Sydney Brouwer

Hallo, mijn naam is Sydney Brouwer. Bedankt voor je interesse in wie ik ben. Laat me je een beetje over mezelf vertellen. Ik inspireer organisaties om klanten en medewerkers fans te maken. Ik doe dit als spreker, auteur en podcaster.

Bedrijven waar het gaaf is om bij te werken en leuk is om van te kopen

Al sinds mijn tienerjaren ben ik gefascineerd door bedrijven waar het gaaf is om bij te werken en leuk is om te kopen. Ik herinner me dat ik op vakantie was in de VS. Daar liep ik een grote Barnes & Noble boekhandel binnen en kwam ik een boek tegen over een bedrijf dat je waarschijnlijk wel kent: Disney. Het boek heet Be Our Guest. Ik las de flap en was gelijk enthousiast. Dat werd het eerste managementboek dat ik ooit kocht.Vanaf dat moment groeide mijn fascinatie voor dit soort bedrijven.

Spreken

Toen ik ongeveer 25 was, besloot ik om bedrijven te onderzoeken die werknemers en klanten consequent in fans veranderen. Ik wilde weten hoe ze dit doen. Toen ontdekte dat ik het delen van de resultaten van dit onderzoek kan combineren met mijn passie om op het podium te staan. Ik was verkocht. Dat werd mijn bedrijf. De onderwerpen waar ik over spreek zijn klantgerichtheid, klantbeleving en klantgerichte organisaties.

Bringing humanity back to business

Ik geloof dat organisaties zich de afgelopen decennia te veel hebben gericht op doelen, percentages, processen, KPI’s en cijfers. Te vaak is het menselijke aspect in de relatie met de klant en met medewerkers uit het oog verloren. Ik geloof ook dat organisaties die erin slagen dit menselijke aspect terug te brengen de komende jaren als winnaar uit de bus zullen komen. Dat is dan ook mijn missie: Bringing humanity back to business.

Feitjes die maar weinigen weten

Het zou kunnen zijn dat je dagvoorzitter bent op een event waar ik spreek en je daarom deze pagina leest. Dus om het je gemakkelijk te maken, een paar wist-je-datjes hieronder:

  1. Ik ben precies in het midden van de Millennial Generation geboren: juli 1987.
  2. Ik woon op IJburg, aan de rand van Amsterdam. Dit deel van de stad bestaat volledig uit kunstmatige eilanden. 20 jaar geleden was het allemaal water. Nu wonen er ongeveer 20.000 mensen.
  3. Ik speel veel improvisatietheater en ook apenkooien is een grote hobby van me. Als het op spelen lijkt, dan vind ik het al snel leuk.
  4. Ik hou niet van bazen, behalve The Boss. Ik ben een grote Bruce Springsteen-fan. Ik ben bij verschillende van zijn concerten geweest en ik kan zijn complete repertoire meezingen. Een Springsteen-fan zijn is genetisch bepaald in mijn familie. Mijn moeder en zus hebben die genen ook.
  5. Ik heb een kat genaamd Guus. Hij is spierwit en kampt met een identiteitsstoornis. Hij apporteert en loopt de hele dag kwispelend achter me aan. Ik vermoed dat hij in een vorig leven labrador was.

Goed, dat was het dan voor nu. Om af te sluiten een filmpje waarin je mij aan het werk ziet tijdens mijn boekpresentatie. Best een hoogtepunt, kan ik je zeggen. Heb je interesse om mij in te huren voor je volgende event? Kijk dan op deze pagina voor mijn lezingen of vul het contactformulier onderaan deze pagina in.

Foto: ©Speakers Academy-Walter Kallenbach

Masterclass

Leer hoe je anderen kan inspireren om samen met jou een klantgerichte organisatie te bouwen.

Kom naar de Masterclass Klantgericht Leiderschap en begin met het bouwen van een klantgerichte cultuur.

Klik hier voor meer info

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”

Show Buttons
Hide Buttons