Het boek Klantgericht Leiderschap

In het boek Klantgericht Leiderschap legt auteur Sydney Brouwer de link tussen klantgerichtheid en leiderschap. Jaren deed hij onderzoek naar bedrijven die voorop lopen op het gebied van enthousiaste klanten en medewerkers en hun leiders. Hij zocht uit wat deze bedrijven anders doen dan anderen waardoor ze zoveel enthousiaste ambassadeurs hebben, harder groeien dan anderen en overal aanbevolen worden. De sleutel tot deze resultaten ligt bij het management hoog en in het midden van de organisatie. Het onderzoek dat Brouwer deed komt nu samen in dit boek. Het boek zoomt in op de leider zelf. Als leider ben je immers verantwoordelijk voor het creëren van een cultuur die stimuleert dat iedereen het belang van de klant op het netvlies heeft. Wat moet een leider doen om klantgerichtheid in een organisatie op de kaart te zetten, te faciliteren en te stimuleren? Aan de hand van inspirerende voorbeelden en anekdotes uit de praktijk neemt dit boek je mee langs acht principes die leiders helpen bij het bouwen van een klantgerichte cultuur.

Voor dit boek zijn verschillende leiders van klantgerichte organisaties geïnterviewd. Leiders van o.a. AFAS, Disney, The Office Operators, Pulitzer Amsterdam, Carglass, citizenM en vele anderen zullen aan het woord komen. In dit boek lees je o.a. hoe leiders van deze organisaties elke dag werken aan een klantgerichte cultuur.

Het boek wordt uitgegeven door Van Duuren Management en is verkrijgbaar vanaf 28 maart 2018 op via o.a. Managementboek. Meer informatie vind je op de website www.klantgerichtleiderschap.nl.

Bezoek het seminar!

Op 24 april 2018 organiseert Sydney Brouwer het seminar Klantgericht Leiderschap. Op deze avond deelt hij samen met Bas van der Veldt (CEO AFAS) en Alexander van Gastel (General Manager Pulitzer Amsterdam) zijn visie op de rol van managers in het bouwen van een klantgericht bedrijf. Kom naar het seminar en laat je inspireren. Klik hier voor meer informatie. Deelnemers aan het seminar krijgen het boek klantgericht leiderschap mee naar huis.

Over de auteur

Sydney Brouwer is veelgevraagd spreker over klantgerichtheid. Hij deed onderzoek naar bedrijven die voorop lopen op het gebied van klantgerichtheid en hun leiders. Wat doen deze bedrijven anders waardoor ze meer enthousiaste klanten en medewerkers hebben dan hun concurrenten? Wat kan jij van deze bedrijven leren bij het creëren van een legendarische klantbeleving? Sydney laat je ervaren wat echte klantgerichtheid is en, nog belangrijker, wat dat vraagt van een organisatie en haar management.

Naast zijn werk op het podium is Sydney host van de Over Klanten Gesproken podcast en bestuurslid van Stichting CX Circle, het onafhankelijke platform voor Customer Experience professionals.

Abonneer je op de Podcast serie ‘Over klanten gesproken’.

Sydney houdt je op de hoogte over de laatste inzichten in de wereld van klantbeleving.

Show Buttons
Hide Buttons