Het boek Klantgericht Leiderschap

In het boek Klantgericht Leiderschap legt auteur Sydney Brouwer de link tussen klantgerichtheid en leiderschap. Jaren deed hij onderzoek naar bedrijven die voorop lopen op het gebied van enthousiaste klanten en medewerkers en hun leiders. Hij zocht uit wat deze bedrijven anders doen dan anderen waardoor ze zoveel enthousiaste ambassadeurs hebben, harder groeien dan anderen en overal aanbevolen worden. De sleutel tot deze resultaten ligt bij het management hoog en in het midden van de organisatie. Het onderzoek dat Brouwer deed komt nu samen in dit boek. Het boek zoomt in op de leider zelf. Als leider ben je immers verantwoordelijk voor het creëren van een cultuur die stimuleert dat iedereen het belang van de klant op het netvlies heeft. Wat moet een leider doen om klantgerichtheid in een organisatie op de kaart te zetten, te faciliteren en te stimuleren? Aan de hand van inspirerende voorbeelden en anekdotes uit de praktijk neemt dit boek je mee langs acht principes die leiders helpen bij het bouwen van een klantgerichte cultuur.

Voor dit boek zijn verschillende leiders van klantgerichte organisaties geïnterviewd. Leiders van o.a. AFAS, Disney, The Office Operators, Pulitzer Amsterdam, Carglass, citizenM en vele anderen zullen aan het woord komen. In dit boek lees je o.a. hoe leiders van deze organisaties elke dag werken aan een klantgerichte cultuur.

Het boek wordt uitgegeven door Van Duuren Management. Klantgericht Leiderschap werd een #1 bestseller op Managementboek.nl. De tweede druk ligt sinds september 2018 in de winkels. Het boek is verkrijgbaar via o.a. Managementboek.

Bestel Klantgericht Leiderschap nu

Bezoek het seminar!

Sydney Brouwer organiseert regelmatig het seminar De Transformatie naar een Klantgerichte Organisatie. Tijdens het seminar neemt hij je mee in zijn visie op Klantgericht Leiderschap geven en deelt hij hoe je kan starten met het bouwen van een klantgerichte cultuur. Deelnemers van het seminar krijgen het boek gratis mee naar huis.  Kom naar het seminar en laat je inspireren. Klik hier voor meer informatie en de datum van het volgende seminar.

Over de auteur

Sydney Brouwer is veelgevraagd spreker over klantgerichtheid. Hij deed onderzoek naar bedrijven die voorop lopen op het gebied van klantgerichtheid en hun leiders. Wat doen deze bedrijven anders waardoor ze meer enthousiaste klanten en medewerkers hebben dan hun concurrenten? Wat kan jij van deze bedrijven leren bij het creëren van een legendarische klantbeleving? Sydney laat je ervaren wat echte klantgerichtheid is en, nog belangrijker, wat dat vraagt van een organisatie en haar management.

Naast zijn werk op het podium is Sydney host van de Over Klanten Gesproken podcast en bestuurslid van Stichting CX Circle, het onafhankelijke platform voor Customer Experience professionals.

Kom naar de Nationale Klantendag!

De Nationale Klantendag is een evenement dat in het teken staan van inspiratie voor meer enthousiaste klanten. Vier top sprekers delen het podium.

Klik hier voor meer info

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”

Show Buttons
Hide Buttons