OKG 9 – Wat kunnen we leren van Challengers? De learnings uit het CX Circle event

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/234868102?secret_token=s-ZaCBS” params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

Op 23 november 2015 was de Kick-off van CX Circle, dé community voor professionals die bezig zijn met Customer Experience. Maar liefst 125 professionals kwamen samen om kennis, inspiratie en netwerk te delen. Deze eerste bijeenkomst stond in het teken van Challengers, jonge, innovatieve bedrijven die bestaande markten vaak wakker schudden. Daarnaast zijn challengers vaak erg goed in klantbeleving. In deze aflevering spreek ik met Olaf Ouwerkerk, medebestuurslid bij CX Circle, over de learnings uit dit event.

Abonneer je op deze podcast via:

subscribe itunessubscribe stitcher

 

 

Vier Challengers kwamen hun verhaal delen:

Simyo – De Sim Only telecomprovider die vijf keer achter elkaar is uitgeroepen tot de beste TelCo van Nederland door de consumentenbond. Ook scoren by far de hoogste NPS van Nederland in de mobiele telecommarkt (+35).

Eerder heb ik Bart Versteijlen en Mischa Oudolf van Simyo geïnterviewd. Dat interview vind je hier.

House of Einstein – Een revolutie op het gebied van kleding kopen voor mannen. HoE biedt personal shoppers die geheel gebaseerd op de wensen en stijl van de klant een kledingbox samenstelt. Die box krijgt de klant vervolgens thuisgestuurd.

Srprs.me – Srprs.me zet de reismarkt op z’n kop. Onder het motto “Mensen Googlen hun vakantie tegenwoordig van tevoren kapot” heeft dit bedrijf een nieuw product in de markt gezet: Je boekt een reis en pas op Schiphol weet je waar naartoe! Srprs.me heeft in korte tijd een grote schare fans voor zich gewonnen en scoort een NPS van +61.

Tony’s Chocolonely – Het bedrijf dat eigenhandig de acht grote Chocolade-reuzen bevecht in de strijd tegen slaafvrije chocola. Ze hebben de afgelopen jaren een enorme groeispurt doorgemaakt en hebben grote hordes fans die hun producten elke dag kopen en eten. Een geweldig verhaal voor een geweldig bedrijf.

 

Wil jij je aansluiten bij CX Circle dan kan dat. 

Maak gratis een account aan.

 

Heb je zelf suggesties voor onderwerpen of bedrijven die je wil horen in deze podcast? Laat het dan weten via onderstaand formulier: