OKG 49 – 3 dingen waar je je in 2018 niet meer druk over hoeft te maken als CX professional

De afgelopen jaren stond de eerste aflevering van het jaar in het teken van de trends op het gebied van customer experience die je kan verwachten in het komende jaar. Ik vroeg een aantal andere experts om een voorspelling te doen. Dit jaar heb ik besloten het anders te doen. In deze aflevering kijken we ook vooruit naar het volgende jaar, maar we gaan het hebben over de drie dingen waar je je als CX professional niet meer druk over hoeft te maken. Dat gesprek heb ik met Danny Peters, eigenaar van Conexperience. Een andere insteek die heeft geresulteerd in een wat rebelse aflevering waar we tegen wat heilige huisjes aantrappen. Een aflevering die je dus echt moet luisteren.

De drie dingen waar CX professionals zich dit jaar niet meer druk over hoeven te maken, zijn volgens ons:

  1. De marketeer;
  2. Net Promoter Score;
  3. Business case van CX.

Voor toelichting op deze punten, luister je natuurlijk de aflevering.

Verwijzingen in de aflevering:

Het artikel van Bruce Temkin over de 15 CX trends voor 2018.

OKG 47 – Hoe Pulitzer Amsterdam elke dag een 5-sterren beleving beidt.

OKG 33 – NPS: Hoe het wél moet (Carglass).

Het Net Promoter System.