OKG 36 – Culture eats strategy for breakfast met Jitske Kramer

De grote Peter Drucker himself zei het al: Culture eats strategy for breakfast. Organisatiecultuur is ongelooflijk bepalend voor het lange termijn succes van een organisatie. Toch zijn er maar weinig bedrijven die aandacht besteden aan hun organisatiecultuur. Hierdoor is cultuurverandering vaak nodig. Maar wat is cultuur eigenlijk? Waardoor wordt het gevormd en hoe kan je het sturen? In deze fascinerende aflevering spreek ik met Jitske Kramer, Corporate Antropoloog, co-auteur (samen met Daniëlle Braun) van het managementboek van het jaar 2016: de Corporate Tribe. Samen met Daniëlle heeft ze ook de Academie voor Organisatiecultuur opgericht. Een bijzonder interessant gesprek dat je zeker moet luisteren als jij gelooft dat organisatiecultuur belangrijk is voor jouw bedrijf. Ga mee in de wereld van de corporate antropologie.

 

Abonneer je op deze podcast via onderstaande knoppen

Zie hieronder de presentatie van Jitske & Daniëlle:

 

Wil je meer weten over de leergang corporate antropologie van Jitske & Daniëlle?
Klik dan hier.

Wil je het hele artikel lezen dat ik bij deze aflevering heb geschreven?
Klik dan hier.

Kom naar de Nationale Klantendag!

De Nationale Klantendag is een evenement dat in het teken staan van inspiratie voor meer enthousiaste klanten. Vier top sprekers delen het podium.

Klik hier voor meer info

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”

Show Buttons
Hide Buttons