- Home
- Podcast
- Over Klanten Gesproken Podcast
- OKG 35 – Wat jij kan leren van het meest patiëntgerichte ziekenhuis van Nederland
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/304285613″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]
Het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis is het meest patiëntgerichte ziekenhuis. In de vier jaar dat het nu open is heeft het gemiddeld een 9,5 behaald op zorgkaart.nl (uit 553 beoordelingen). In deze aflevering spreekt Sydney met Jan van Bodegom, oprichter van het ziekenhuis. Jan vertelt over hoe die patiëntgerichtheid zich uit en hoe ze de cultuur hebben bewaakt in tijd van snelle groei. In het gesprek komen veel punten naar voren waar menig organisatie van kan leren, of ze nu in de zorg zitten of niet.
Abonneer je op deze podcast via onderstaande knoppen
Op 11 april 2017 geeft Sydney het seminar “De Transformatie naar een Klantgerichte Organisatie” in Amsterdam. Die avond deelt hij hoe je een klantgerichte beweging in je organisatie start. Klik hier voor meer informatie en om je direct in te schrijven.
Zie hier foto’s van het ziekenhuis.
De website van het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis vind je hier.
In de aflevering spreekt Jan over de cultuurwaardenliniaal. Een voorbeeld daarvan vind je hieronder:
Jan van Bodegom heeft in zijn tijd bij het ziekenhuis de hulp ingeroepen van Business Openers. Daar is hij inmiddels ook partner. Hij helpt nu zorginstellingen met het bouwen van een patiëntgerichte cultuur. Je kan hem mailen op jan.vanbodegom@businessopeners.nl