OKG 35 – Wat jij kan leren van het meest patiëntgerichte ziekenhuis van Nederland

Het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis is het meest patiëntgerichte ziekenhuis. In de vier jaar dat het nu open is heeft het gemiddeld een 9,5 behaald op zorgkaart.nl (uit 553 beoordelingen). In deze aflevering spreekt Sydney met Jan van Bodegom, oprichter van het ziekenhuis. Jan vertelt over hoe die patiëntgerichtheid zich uit en hoe ze de cultuur hebben bewaakt in tijd van snelle groei. In het gesprek komen veel punten naar voren waar menig organisatie van kan leren, of ze nu in de zorg zitten of niet.

Abonneer je op deze podcast via onderstaande knoppen

 

 

 

Op 11 april 2017 geeft Sydney het seminar “De Transformatie naar een Klantgerichte Organisatie” in Amsterdam. Die avond deelt hij hoe je een klantgerichte beweging in je organisatie start. Klik hier voor meer informatie en om je direct in te schrijven.

Zie hier foto’s van het ziekenhuis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De website van het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis vind je hier.

In de aflevering spreekt Jan over de cultuurwaardenliniaal. Een voorbeeld daarvan vind je hieronder:

 

 

 

 

Jan van Bodegom heeft in zijn tijd bij het ziekenhuis de hulp ingeroepen van Business Openers. Daar is hij inmiddels ook partner. Hij helpt nu zorginstellingen met het bouwen van een patiëntgerichte cultuur. Je kan hem mailen op

Kom naar de Nationale Klantendag!

De Nationale Klantendag is een evenement dat in het teken staan van inspiratie voor meer enthousiaste klanten. Vier top sprekers delen het podium.

Klik hier voor meer info

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”

Show Buttons
Hide Buttons