- Home
- Podcast
- Over Klanten Gesproken Podcast
- OKG 25 – Van sales-monster naar klantenknuffelaar: de transformatie van NLE
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/267791464″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]
De Nederlandse Energie Maatschappij stond tot 2012 vooral bekend om agressieve sales en de irritante “Ik Zeg Doen!” reclames. Sindsdien is het roer echter omgegaan en zijn ze vastbesloten het meest klantgerichte energiebedrijf van Nederland te worden. Over die transformatie spreek ik met Harald Swinkels, oprichter en CEO, en Olaf Ouwerkerk, Voice of the Customer.
De “Top down & bottom up” approach van NLE in de transformatie valt mij vooral op. Dat is iets waar veel bedrijven nog wat van kunnen leren in mijn ogen.
Customer Experience Live
Vorige aflevering was de Britse Guru Shaun Smith te gast in mijn podcast. Shaun is op 16 juni in Nederland voor het event Customer Experience Live! Luisteraars van mijn podcast kunnen gebruik maken van de Marketingfacts kortingscode. Vul de code MF10 in het vakje “Aanvullende Informatie” van het inschrijfformulier op www.customerexperiencelive.nl en je ontvangt 10% korting. Naast Shaun Smith zullen ook BMW, Ziggo Zakelijk en Henkjan Smits hun cases delen.