OKG 17 – Een kijkje in het brein van klanten met neuromarketing

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/243659016″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

We zitten er allemaal op te wachten: echt inzicht krijgen in de emoties die bij de klant spelen op het moment dat ze zaken doen met jou en jouw bedrijf (zie ook OKG 13). Een heilige graal die nog niet binnen handbereik is. Of toch wel? Deze week in Over Klanten Gesproken spreek ik met Roderick Reitenbach en Max van Kaathoven, oprichters van Braingineers, een bureau gespecialiseerd in neuromarketing. Zij hebben manieren gevonden om de fysieke reacties van mensen te meten die horen bij bepaalde emoties. Komen we er dan eindelijk achter wat er echt speelt bij onze klant? Luister het hieronder!

 

Abonneer je op deze podcast via:

subscribe stitcher subscribe itunes

 

 

Gewapend met EEG-headsets, Eyetrackers en Health patches brengen ze de fysieke reacties bij klanten in kaart. Verhoogde hartslag en transpiratie bij stress. Bepaalde hersenactiviteit bij frustratie of juist excitement. Zo krijgen ze een beter en objectiever beeld van de emotionele journey van klanten.

De website van Braingineers is:

www.braingineers.nl

Lees hier een aantal van de cases van Braingineers.

Wil je meer weten over neuromarketing? Er staan een aantal artikelen op Marketingfacts over dit onderwerp. De artikelen vind je hier.

Het bedrijf is gevestigd op de Plantage Middenlaan 62 in Amsterdam. Je bent altijd welkom voor koffie. Mail of bel ze wel even voordat je komt ;-).

Ik vind het leuk om met je te connecten op LinkedIn! Voeg me toe via onderstaande knop.

button-linkedin

 

 

Laat me weten wat je van deze podcast vindt. Dat kan via onderstaand formulier. Ook suggesties kan je daar kwijt!