OKG 2 – Methodes om klantgerichter te worden: Lean en Service Design

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/227880310″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

subscribe itunes

 

 

Sommige noemen het tools, anderen een “ways of doing business” en weer een groep noemt het zelfs een lifestyles. In deze aflevering staan twee methodologieën centraal waarmee je de klant centraler kan zetten in jouw organisatie. Sydney spreekt met Remco Rovers over Lean en Marc Fonteijn over Service Design. Hieronder de shownotes:

 

Remco Rovers – 12Mprove

Remco is co-founder en partner bij 12Mprove, een opleiding- en consultancybureau voor LEAN.

Founders van Lean: Womack and Jones

Klantarena’s zijn een methode om de klant letterlijk centraal te zetten in je organisatie.

Meer informatie over de gratis kennismakingsworkshop van 12Mprove via onderstaande link:

http://12mprove.nl/gratis-kennismakingsworkshop/

Contactgegevens van Remco Rovers:

 

Marc Fonteijn – 31Volts

Marc is co-f0under en partner van 31Volts, het eerste Service Design Bureau van Nederland.

Service Design is een methode om diensten te ontwerpen die goed aansluiten bij de behoeftes van klanten. Bedrijven die niet zozeer bezig zijn met procesoptimalisatie, maar juist nieuwe waarde willen toevoegen met nieuwe (of opnieuw ontworpen) diensten, halen de beste resultaten met Service Design.

Bekijk hier het project voor de Utrechtse Musea:

Bekijk hier de andere projecten van 31Volts

Boeken:

 

Service Design Organisaties

Design Counsil

Service Design Netwerk Nederland

 

Heb jij suggesties of personen, bedrijven of onderwerpen die absoluut behandeld moeten worden in de podcast? Laat het dan weten via onderstaand formulier!
[ninja_forms id=5]