OKG 6 – Cor Molenaar over de stand van de retail


Cor Molenaar
is retaildeskundige en bijzonder hoogleraar eMarketing op de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Altijd als er nieuws is over de retail (de Bijenkorf wijzigt strategie, V&D staat op omvallen) wordt Cor om zijn visie gevraagd. Tijd om samen met Cor Molenaar de stand van de retail op dit moment op te maken. Wat gaat de toekomst van de retail brengen? Hoe kan je als fysieke retailer nog winnen van je online concurrentie? Luister het hier!

Abonneer je op deze podcast via iTunes (voor iOS) of Stitcher (voor Android) via onderstaande knoppen:

subscribe itunes subscribe stitcher

 

De afgelopen jaren is het besef ontstaan bij fysieke retailers dat klanten niet meer naar de winkel hoeven, maar naar de winkel willen. Dat vraagt om een andere benadering van het winkelen. Fysieke winkeliers moeten meer in gaan spelen op de hedonische aspecten van het winkelen. Dat betekent dat ze de zintuigen zo moeten prikkelen en de klanten zo moeten helpen, dat klanten een geluksgevoel overhouden aan het bezoek aan de winkel.

Online retailers met fysieke winkels waarover we het gehad hebben:

Coolblue Winkels

Amazon Winkel

Bax-Shop Winkel in Goes

 

Winkels moeten gastheerschap weer terugbrengen in de winkels.

 

Experience Store: Johnnie Walker House

 

Het nieuwste boek van Cor Molenaar is:

Kijken, kijken, anders kopen  waarin Cor in zijn glazenbol kijkt over de toekomst van de retail en zijn visie wetenschappelijk onderbouwt.

 

Ook in deze aflevering:

CX Circle is de community voor professionals die bezig zijn met Customer Experience. Deze stichting heeft als doel kennis, inspiratie en netwerk te delen om de klantbeleving van jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen.

Het eerste event van CX Circle is op 23 november en heeft als thema:

Challengers – wat de gevestigde orde kan leren van de new kids on the block.

Klik hier om je aan te melden!

 

Ik ben benieuwd naar wat jij vindt van de podcast. Wil je me laten weten wat goed gaat, beter kan en welke onderwerpen je graag wil horen? Dat kan via of LinkedIn. Je kan ook onderstaand formulier invullen:

 

Kom naar de Masterclass Klantgericht Leiderschap in Carré!

Leer hoe je een Klantgericht Cultuur bouwt en wordt twee dagen ondergedompeld in de beleving van Koninklijk Theater Carré en citizenM!

Klik hier voor meer info.

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”