OKG 57 – The blue dot consumer with Ken Hughes

In this episode of Over Klanten Gesproken I speak with Ken Hughes from Ireland. Ken is a thought leader and international keynote speaker on Retail and Shopper experience. I’ve had the pleasure of sharing the stage with Ken at a Retail Conference in Belgium. We shared stories and I invited him to the podcast to share a concept him came up with: the blue dot consumer.

The blue dot consumer is a consumer that expects everything in the world to come to him, when he wants it, where he wants it. Ken will tell you all about it in this podcast. But there is way more we are talking about in this episode:

  • Generation Z and how they will turn businesses upside down;
  • Disruption by AI and other technologies;
  • Retailers and how they can survive in this technology driven world.

A view video’s Ken talked about in the episode:

Google Duplex:

See Ken’s TEDxTalk:

You can follow Ken at:

If you want to know more about my keynotes on customer centric leadership and customer centric cultures, click the link below:

Click here for Sydney’s English spoken Keynotes.

 

Masterclass

Leer hoe je anderen kan inspireren om samen met jou een klantgerichte organisatie te bouwen.

Kom naar de Masterclass Klantgericht Leiderschap en begin met het bouwen van een klantgerichte cultuur.

Klik hier voor meer info

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”

Show Buttons
Hide Buttons