- Home
- Podcast
- Over Klanten Gesproken Podcast
- OKG 39 – Hostmanship: de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn
In deze aflevering van Over Klanten Gesproken reis ik af naar Huizen om daar te spreken met Alexander de Vries, oprichter van Hostmanship Nederland. Wellicht heb je wel eens van Hostmanship gehoord. Deze filosofie is in 2002 al opgetekend door Jan Gunnarsson in het boek Hostmanship. De ondertitel is “De kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn”. Denk echter niet dat dit een manier is om om mensen welkom te heten. Het is veel groter dan dat. Hostmanship is eigenlijk de basis van een cultuur die klanten, medewerkers, partners, leveranciers welkom heet. In deze licht filosofische aflevering spreken Alexander en ik over wat dat betekent en wat ervoor nodig is. Verwacht geen concrete stappenplannen en lijstje, maar een inspirerend en interessant gesprek over hoe het ook kan. Luister de aflevering hieronder of via iTunes.
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/315556026″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]
Abonneer je op deze podcast via onderstaande knoppen
Events
In de aflevering vertel ik over twee events. Via de links hieronder vind je meer info over de beide events.
- Seminar: De Transformatie naar een klantgerichte organisatie.
- CX Sessie 4: New ways of doing business. Alles over hoe Lean, Agile, Holacracy en zelfsturendheid bijdragen aan een betere klantbeleving.
Jan Gunnarsson, de geestelijk vader van Hostmanship, heeft ooit op TEDxMaastricht een Talk gegeven over wat Hostmanship is. Dat filmpje vind je hieronder.
In het gesprek spreekt Alexander ook over het filmpje van Lebbis over het terrasje. Dat filmpje vind je hieronder.