- Home
- Podcast
- Over Klanten Gesproken Podcast
- OKG 3 – De 11 stappen naar een goede Customer Journey Map
Klik hier om de 11 stappen naar een goede customer journey map te ontvangen!
In deze aflevering ga ik in gesprek met Kees Kerkvliet van TOTE-M. Toen ik onlangs op social media vroeg welke goeroe op het gebied van Customer Journey Mapping ik echt moest interviewen, kwam de naam van Kees meerdere malen voorbij. En terecht, zo blijkt! In deze aflevering deelt hij de 11 stappen waarmee je tot een goede customer journey map komt. Daarnaast deelt hij de 3 meest gemaakte fouten bij het Customer Journey Mappen. Hieronder vind je de stappen in het kort. Voor een uitgebreidere samenvatting klik je op de download link bovenaan dit bericht.
Op 19 november 2015 organiseert Kees in Amsterdam een Customer Journey Mapping workshop. Als luisteraar van deze podcast kan jij daar met korting bij zijn. Ipv €395,- betaal je €345,-. Daarvoor krijg je een volledig verzorgde dag, begeleid door twee absolute experts in dit vakgebied. Zelfs trainings acteurs worden ingevlogen. Wil je daarbij zijn? Mail dan naar CEM@tote-m.com om je aan te melden en vermeld deze podcast.
De 11 stappen:
- Bepaal het doel;
- Baken de customer journey af;
- Maak een Persona;
- Zoek ondersteuning;
- Maak een Total Touchpoint model;
- Doe onderzoek naar en met klanten;
- Stel prioriteiten;
- Redesign de belangrijkste touchpoints;
- Organiseer een pilot om het redesign te testen;
- Koppel de uitkomsten terug naar je klanten;
- Start met verandering van cultuur en mentaliteit in je bedrijf.
De 3 meest gemaakte fouten:
- Customer Journey Mapping blijft een feestje van de marketing afdeling;
- Men betrekt de klant niet (goed);
- Men luistert alleen naar de klant.
Wil je de uitgebreide samenvatting van bovenstaande punten inclusief toelichting ontvangen? Klik dan hier.
Heb je suggesties voor onderwerpen, bedrijven of personen die ik absoluut moet interviewen in mijn podcast? Gebruik onderstaand formulier dan om die suggestie door te geven! Alvast bedankt daarvoor: