OKG 28 – Magic: het geheim van Disney’s legendarische klantbeleving

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/275398881″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

Disney, misschien wel het beste bedrijf ter wereld als het gaat om klantbeleving. In hun parken ben je werkelijk in een magische bubbel en alles klopt. Hoe krijgen ze dat voor elkaar en hoe blijven ze zo goed terwijl nu ze zo groot zijn (inmiddels werken er 130.000 mensen in en om de parken)? Daarover spreek ik met Malcolm Ross. Malcolm is gedurende elf jaar Vice-President geweest van Disneyland Parijs en Walt Disney World in Orlando. Het geheim van Disney volgens hem: “A lot of people think it is the magic that makes it work. In fact, it is the way of working that makes the magic.”

In deze podcast neemt Malcolm ons mee in een kijkje achter de schermen bij Disney. Luister, geniet en leer!

Foto door Tciriello

Foto door Tciriello

Wil je meer weten over de werkwijze van Disney? Ik kan je het boek Be Our Guest van harte aanbevelen!

In de aflevering spreekt Malcolm over een KPMG onderzoek naar de top 20 beste bedrijven in Customer Experience. Disney staat op #2 (van Amerikaanse bedrijven). De gehele ranking vind je hier.

Abonneer je op deze podcast via de knoppen hieronder:

subscribe stitcher subscribe itunes

 

 

Heb je suggesties voor deze podcast? Heb je een gave case die geschikt is of heb je feedback? Laat het me weten via sydney@sydneybrouwer.nl.