OKG 28 – Magic: het geheim van Disney’s legendarische klantbeleving

Disney, misschien wel het beste bedrijf ter wereld als het gaat om klantbeleving. In hun parken ben je werkelijk in een magische bubbel en alles klopt. Hoe krijgen ze dat voor elkaar en hoe blijven ze zo goed terwijl nu ze zo groot zijn (inmiddels werken er 130.000 mensen in en om de parken)? Daarover spreek ik met Malcolm Ross. Malcolm is gedurende elf jaar Vice-President geweest van Disneyland Parijs en Walt Disney World in Orlando. Het geheim van Disney volgens hem: “A lot of people think it is the magic that makes it work. In fact, it is the way of working that makes the magic.”

In deze podcast neemt Malcolm ons mee in een kijkje achter de schermen bij Disney. Luister, geniet en leer!

Foto door Tciriello

Foto door Tciriello

Wil je meer weten over de werkwijze van Disney? Ik kan je het boek Be Our Guest van harte aanbevelen!

In de aflevering spreekt Malcolm over een KPMG onderzoek naar de top 20 beste bedrijven in Customer Experience. Disney staat op #2 (van Amerikaanse bedrijven). De gehele ranking vind je hier.

Abonneer je op deze podcast via de knoppen hieronder:

subscribe stitcher subscribe itunes

 

 

Heb je suggesties voor deze podcast? Heb je een gave case die geschikt is of heb je feedback? Laat het me weten via 

 

Seminar de Transformatie naar een klantgerichte organisatie.

Kom naar het seminar op 17 juni en ervaar wat er nodig is om een klantgerichte organisatie te bouwen. Deelnemers ontvang het boek van Sydney gratis!
Klik hier voor meer info

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”

Show Buttons
Hide Buttons