Bekijk Sydney's inspirerende presentaties en workshops!

Inspiratie voor meer enthousiaste klanten

Meer info

De meeste bedrijven weten dat klantbeleving het belangrijkste onderscheidende vermogen is in de concurrerende markt van vandaag. Instrumenten als Customer Journey Mapping, Net Promoter Score en klanttevredenheidsonderzoeken worden uit de kast getrokken om de klantbeleving te verbeteren. Deze instrumenten zijn waardevol, maar laten de belangrijkste factor in het bouwen van een klantgerichte organisatie buiten beschouwing: Leiderschap. Klantgericht leiderschap.

In de lezing ‘Klantgericht Leiderschap’ vertelt Sydney Brouwer hoe managers een cultuur kunnen bouwen die ervoor zorgt dat iedereen elke dag bezig is met het toevoegen van waarde voor de klant. De basis van deze lezing wordt gevormd door het gelijknamige boek van Sydney dat een #1 bestseller werd op Managementboek.

Sydney Brouwer heeft onderzoek gedaan naar bedrijven die vooroplopen op het gebied van klantbeleving en hun leiders. Hij ontdekte acht principes die leiders van deze bedrijven gemeenschappelijk hebben. Deze principes helpen leiders bij het bouwen van een cultuur die klanten en medewerkers in fans veranderen.

Persoonlijke en organisatorische principes

In de lezing ‘Klantgericht Leiderschap’ worden de principes verdeeld in twee delen: de persoonlijke principes en de organisatorische principes. De persoonlijke principes gaan over de persoon van de leider zelf. Wat moet hij/zij doen en wie moet de leider als persoon zijn om anderen mee te nemen in het klantgericht denken en werken? De organisatorische principes gaan over de structuren en systemen die in een organisatie zorgen dat een klantgerichte cultuur gecreëerd wordt. In de lezing zal Sydney die principes behandelen die het meest toepasselijk zijn voor het aanwezige publiek.

Concrete stappen en voorbeelden uit de praktijk

De principes die Sydney deelt in de lezing ‘Klantgericht Leiderschap’ worden onderbouwd met vele voorbeelden uit de praktijk van bedrijven en leiders die het al gedaan hebben. De principes worden teruggebracht tot concrete stappen, die managers direct kunnen inzetten om hun team, afdeling of organisatie te inspireren klantgerichter te gaan werken. De presentatie wordt gegeven in de stijl waar Sydney om bekend staat: hoge energie, humor en interactief. Zie onderstaande video om Sydney aan het werk te zien:

Klik hier voor meer video’s.

Belangrijke inzichten uit deze presentatie. 

  1. Hoe leiders een cultuur kunnen bouwen of onherstelbaar kunnen beschadigen;
  2. Hoe een icoon voor klantgerichtheid te zijn en anderen te inspireren hetzelfde te doen;
  3. Waar leiderschap werkelijk over gaat;
  4. De belangrijkste vraag die leiders hun team moeten stellen om klantgerichtheid te stimuleren.

Sydney inspireert organisaties om plekken te worden waar het gaaf is om te werken en leuk is van te kopen. De lezing ‘Klantgericht Leiderschap’ legt daarvoor de basis: een klantgericht management team.

Klantgerichtheid voor de hele organisatie

De lezing ‘Klantgericht Leiderschap’ richt zich op midden en hoger management. De lezing wordt vaak afgenomen in combinatie met een inspiratiesessie over ‘Het geheim van een legendarische klantbeleving’ voor medewerkers. Zo zorg je ervoor dat de hele organisatie hetzelfde beeld heeft bij klantgerichtheid en daarover dezelfde taal spreekt.
Voor deze combinatie gelden speciale tarieven. Informeer daarover bij Jenine Post via de gegevens hieronder.

Zowel live als digitaal

Deze inspiratiesessie is zowel live als digitaal te geven. Sydney verzorgt digitale inspiratiesessies altijd vanuit een professionele studio. Zo wordt ook virtueel een interactieve en dynamische sessie gegarandeerd. Sydney heeft een voorkeur voor Zoom, maar elk platform is mogelijk.

Neem contact op voor meer informatie

Wil je een lezing boeken of heb je een andere vraag aan Sydney? Vul het onderstaande contactformulier in. Ook kun je direct contact opnemen met Jenine Post, assistent van Sydney Brouwer, via hallo@sydneybrouwer.nl of via 020-2443173.

Contacteer Sydney