Het is feest in de Over Klanten Gesproken studio. Deze week is mijn podcast door de 75.000 luisteraars heen gebroken. Een geweldige mijlpaal. Een mijlpaal die ik niet voor ogen had toen ik vier jaar geleden de eerste aflevering opnam en maar liefst 36 keer werd beluisterd. Deze mijlpaal is een mooi moment om de schade op te nemen. Hieronder vind je de vijf meest beluisterde afleveringen tot nu toe. Als klantgerichtheid en klantbeleving belangrijk voor je zijn, wil je deze afleveringen luisteren voor een flinke dosis kennis, inspiratie en energie.
Hieronder vind je de vijf afleveringen die het meest beluisterd zijn. De afleveringen zijn genummerd, waardoor ze makkelijk te vinden zijn in je favoriete podcast-app. De podcast vind je o.a. op Spotify, Apple Podcast of jouw favoriete podcast app. Ook vind je een linkje naar de afleveringen op mijn website bij de afleveringen.
1. OKG 56 – Alleen maar fans bij het leukste installatiebedrijf van Nederland – Installatiebedrijf Verspeek.
Als je deze aflevering hoort, weet je waarom dit de best beluisterde aflevering is. Ik interview Martijn Verspeek die het installatiebedrijf van zijn vader overnam waar op dat moment twee mensen werkte. Vervolgens ging hij los met zijn eigen visie: het gaafste installatiebedrijf van Nederland bouwen. Inmiddels heeft hij 20 “goeie gasten” in dienst en staan de klanten letterlijk in de rij om klant te worden. Martijn’s visie en manier van vertellen is enorm inspirerend en laat tegelijkertijd zien hoe “eenvoudig” klantgerichtheid eigenlijk kan zijn. Luister en geniet van dit geweldige gesprek.
Klik hier om de aflevering te beluisteren.
2. OKG 28 – Magic: het geheim van Disney’s legendarische klantbeleving – met Malcolm Ross
Als het gaat om het creëren van een beleving, is Disney één van de beste bedrijven ter wereld. In deze aflevering ga in in gesprek met Malcolm Ross, die meer dan 11 jaar senior manager was bij Disney. Hij vertelt wat er nodig is om zo’n magische beleving te kunnen bieden. Een van zijn uitspraken die mij nog steeds bij blijft is: “People say about Disney that it is the magic that makes it work. Actually, it is the way of working that makes the magic.”
Disney is trouwens het enige bedrijf dat ik twee keer heb geïnterviewd. Malcolm Ross in aflevering 28 en Lee Cockerell in aflevering 58. Beide zijn het luisteren waard!
Klik hier om de aflevering te beluisteren.
3. OKG 3 – De 11 stappen naar een goede Customer Journey Map – met Kees Kerkvliet
Dit is één van de eerste afleveringen die ik opnam, maar is nog steeds heel actueel. Customer Journey Mapping is een methode die veel gebruikt wordt om de klantbeleving in kaart te brengen en te verbeteren. Kees Kerkvliet is directeur van TOTE-M, een bureau dat veel ervaring heeft met Customer Journeys. In deze aflevering legt hij stap voor stap uit hoe je tot een goede klantreis komt en vertelt hij welke valkuilen je moet vermijden.
Klik hier om de aflevering te luisteren.
4. OKG 45 – Hoe je in een half jaar tijd de medewerkersbetrokkenheid kan verdubbelen – met Aleksander Tchernov
Aleksander Tchernov krijg met twee collega’s een afdeling van een bank onder zijn hoede waar de betrokkenheid van medewerkers bijzonder laag werd. De managers besloten dit aan te pakken en in een half jaar tijd wisten ze de betrokkenheid te verdubbelen. In deze aflevering vertelt Aleksander hoe ze dat deden en over de start-up die daaruit geboren is: 369-method. Dat bedrijf bestaat helaas niet meer, maar de lessen zijn nog steeds bijzonder waardevol.
Klik hier om de afleveringen te luisteren.
5. OKG 37 – Eén fan per dag – met Jos Burgers
Collega spreker Jos Burgers is natuurlijk een legende in het land van klantgerichtheid. Deze afleveringen namen we op toen Jos zijn boek “Eén fan per dag” net uit was. Hij vertelt uitgebreid over zijn boek en we filosoferen over ons mooie vakgebied.
Klik hier om de aflevering te luisteren.
De transformatie naar een klantgerichte organisatie
Een terugkerend thema in mijn podcast is de klantgerichte cultuur. Het is niet mogelijk om consequent enthousiaste klanten (en medewerkers) te krijgen, zonder een klantgerichte cultuur. Wat zijn de elementen van een klantgerichte cultuur? Hoe begin je met het vormen van die cultuur? Dat en meer leer je op mijn seminar De Transformatie naar een Klantgerichte Organisatie op 17 juni in Amsterdam. Tickets zijn €75,- excl. BTW en je ontvang een exemplaar van mijn boek Klantgericht Leiderschap gratis. Klik hieronder voor meer info.