OKG 20 – Driven to Delight, the transformation of Mercedes-Benz with Joseph Michelli

De aflevering van deze week is een bijzondere. Ik heb namelijk een gast uit Amerika. Niet zomaar een gast, nee, een New York Times #1 bestselling auteur. Joseph Michelli is bekend van zijn boeken over Zappos, Ritz-Carlton en Starbucks. In deze aflevering spreek ik met hem over zijn nieuwste boek “Driven to Delight” over de transformatie die Mercedes-Benz USA heeft gemaakt richting een betere klantbeleving. De gehele transformatie, van proces optimalisatie tot cultuurverandering, wordt in dit boek tot in detail besproken. Een echte aanrader! Luister mijn gesprek met Joseph Michelli nu.

***Bij dit soort belangrijke interviews hoop je natuurlijk dat er niets fout gaat. Helaas heb ik dat deze keer niet waar kunnen maken. Ik had mijn microfoon niet op de juiste manier aangesloten waardoor het geluid van mijn kant te wensen over laat. Gelukkig is het geluid van Joseph Michelli uitstekend. Excuses voor het ongemak.***

Abonneer je op deze podcast via de knoppen hieronder:

subscribe itunes subscribe stitcher

 

Koop het boek “Driven to Delight” van Joseph Michelli hier! (ik kan het oprecht aanraden)

 

Eerdere boeken van Joseph Michelli vind je hier.

 

In het gesprek komt het Change This Manifesto te sprake. Dat manifest vind je hier.

 

In het gesprek spreken we ook over Lior Arussy van Strativity Group. Hij heeft Mercedes geholpen bij het uitrollen van de strategie. In de video hieronder deelt hij zijn visie over klantbeleving en zijn aanpak bij Mercedes-Benz.

 

Ik hoor graag wat je van deze aflevering in het bijzonder en de podcast in het algemeen vindt. Als je suggesties hebt over wie ik zou moeten interviewen, hoor ik dat ook graag. Beide kan je me laten weten via onderstaand formulier.

 

 

Masterclass

Leer hoe je anderen kan inspireren om samen met jou een klantgerichte organisatie te bouwen.

Kom naar de Masterclass Klantgericht Leiderschap! Voor formele en informele leiders.

Klik hier voor meer info

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”

Show Buttons
Hide Buttons