Lezing klantgerichtheid bij de overheid

Klantgerichtheid bij de overheid is tegenwoordig een belangrijk onderwerp van gesprek. Overheidsinstellingen zijn zich steeds meer bewust dat een goede ervaring voor burgers vele voordelen met zich mee brengt. Maar wat betekent het voor een overheidsinstantie om klantgericht te zijn? Waar worden burgers/inwoners/klanten enthousiast van? Welke instanties doen het al goed en wat kunnen we daarvan leren? Sydney Brouwer doet dit op humoristische en energieke wijze uit de doeken in zijn lezing “Klantgerichtheid bij de overheid”. o.a. Verschillende gemeentes, het UWV, de Belastingdienst en de Politie hebben zich al eerder door laten een inspireren door een van zijn lezingen.

De dynamiek van de publieke sector

Klantgerichtheid is relevant voor elke branche. In de publieke sector is er sprake van een bijzondere dynamiek. Een groot verschil is al dat klantgerichtheid in de publieke sector niet gaat over meer geld verdienen. Waar gaat het dan wel om? Vertrouwen van de burgers, betere samenwerking/participatie en niet op de laatste plek: medewerkers die met meer plezier naar werk gaan en trots zijn op wat ze doen. Deze bijzondere dynamiek krijgt uitgebreid aandacht in de lezing “Klantgerichtheid bij de overheid”.

Wat is klantgerichtheid?

In deze lezing verkent Sydney Brouwer eerst met de deelnemers wat klantgerichtheid eigenlijk betekent. Om klantgerichter te worden is het immers belangrijk dat de mensen in uw organisatie een duidelijk beeld hebben wat dat dan betekent. De volgende stap in de lezing is te bepalen hoe goed u eigenlijk wil zijn. Wilt u, net als veel commerciële bedrijven, een 9+ scoren, of past bij de overheid een ander ambitieniveau?

Hoe zorgt u voor een tevreden burger?

In het laatste deel van zijn presentatie besteedt Sydney aandacht aan welke elementen ervoor zorgen dat burgers tevreden zijn met uw dienstverlening. Wat verwachten zij van hun gemeente, provincie, uitkeringsinstantie of belastingdienst? Hoe ziet de klantreis van de burger eruit? In deze presentatie zullen veel lachwekkende en tenenkrommende voorbeelden de revue passeren. Ook zullen deelnemers naar huis gaan met concrete ideeën die ze direct kunnen gebruiken in hun dagelijks werk.

Humor, energie en interactie

Sydney geeft zo’n 70 presentaties per jaar. Zijn lezingen staan bekend om hun informele sfeer, humor en hoge energie. Daarnaast gaat hij altijd het gesprek aan met deelnemers zodat de sessies erg interactief zijn. In de video hieronder krijgt een indruk van een lezing:

Lezing boeken

Via het contactformulier hieronder kunt u meer informatie opvragen over Sydney Brouwer en zijn lezingen. Ook kunt u direct contact opnemen met Lisa Keizer, Manager Backoffice van Sydney Brouwer, door een mail te sturen naar of te bellen op 020-2443173.

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”

Show Buttons
Hide Buttons