- Home
- Lezingen & Webinars
- Klantgerichtheid bij de overheid
Lezing klantgerichtheid bij de overheid
Klantgerichtheid bij de overheid is tegenwoordig een belangrijk onderwerp van gesprek. Overheidsinstellingen zijn zich er steeds meer van bewust dat een goede ervaring voor burgers vele voordelen met zich meebrengt. Maar wat betekent het voor een overheidsinstantie om klantgericht te zijn? Waar worden burgers/inwoners/klanten enthousiast van? Welke instanties doen het al goed en wat kunnen we daarvan leren? Sydney Brouwer doet dit op humoristische en energieke wijze uit de doeken in zijn lezing ‘Klantgerichtheid bij de overheid’. Onder andere verschillende gemeentes, het UWV, de Belastingdienst en de Politie hebben zich al eerder laten inspireren door een van zijn lezingen.
De dynamiek van de publieke sector
Klantgerichtheid is relevant voor elke branche. In de publieke sector is er sprake van een bijzondere dynamiek. Een groot verschil is al dat klantgerichtheid in de publieke sector niet gaat over meer geld verdienen. Waar gaat het dan wel om? Vertrouwen van de burgers, betere samenwerking/participatie en niet op de laatste plek: medewerkers die met meer plezier naar werk gaan en trots zijn op wat ze doen. Deze bijzondere dynamiek krijgt uitgebreid aandacht in de lezing ‘Klantgerichtheid bij de overheid’.
Wat is klantgerichtheid?
In deze lezing verkent Sydney Brouwer eerst met de deelnemers wat klantgerichtheid eigenlijk betekent. Om klantgerichter te worden is het immers belangrijk dat de mensen in uw organisatie een duidelijk beeld hebben wat dat dan betekent. De volgende stap in de lezing is te bepalen hoe goed je eigenlijk wilt zijn. Wil je, net als veel commerciële bedrijven, een 9+ scoren, of past bij de overheid een ander ambitieniveau?
Hoe zorg je voor een tevreden burger?
In het laatste deel van zijn presentatie besteedt Sydney aandacht aan welke elementen ervoor zorgen dat burgers tevreden zijn met de dienstverlening. Wat verwachten zij van hun gemeente, provincie, uitkeringsinstantie of belastingdienst? Hoe ziet de klantreis van de burger eruit? In deze presentatie zullen veel lachwekkende en tenenkrommende voorbeelden de revue passeren. Ook zullen deelnemers naar huis gaan met concrete ideeën die ze direct kunnen gebruiken in hun dagelijks werk.
Humor, energie en interactie
Sydney geeft zo’n 70 presentaties per jaar. Zijn lezingen staan bekend om hun informele sfeer, humor en hoge energie. Daarnaast gaat hij altijd het gesprek aan met deelnemers, zodat de sessies erg interactief zijn. In de video hieronder krijg je een indruk van een lezing:
Zowel live als digitaal
Deze inspiratiesessie is zowel live als digitaal te geven. Sydney verzorgt digitale inspiratiesessies altijd vanuit een professionele studio. Zo wordt ook virtueel een interactieve en dynamische sessie gegarandeerd. Sydney heeft een voorkeur voor Zoom, maar elk platform is mogelijk.
Neem contact op voor meer informatie
Voor informatie over Sydney’s andere inspiratiesessies en presentaties klik je hier.
Wil je een lezing boeken of heb je een andere vraag aan Sydney? Vul dan gerust het onderstaande contactformulier in.
Ook kun je direct contact opnemen met Jenine Post, assistent van Sydney Brouwer, via hallo@sydneybrouwer.nl of via 085 004 57 91 (tel. bereikbaarheid tussen 10.00 – 12.00 uur).