Masterclass Klantgericht Leiderschap

In de Masterclass Klantgericht Leiderschap leren deelnemers hoe ze anderen kunnen inspireren om samen met hun te bouwen aan een klantgerichte organisatie. Dit terwijl ze de cultuur ervaren van één van de meest klantgerichte bedrijven van Nederland: De Efteling. De Masterclass Klantgericht Leiderschap is geschikt voor iedereen die anderen wil inspireren om een extra stap te zetten voor de klant. Zowel formele als informele leiders zijn welkom.

De masterclass klantgericht leiderschap is een ervaring als geen andere en wordt door deelnemers beoordeeld met een score van 9,3.

De toekomst van klantgerichtheid is cultuur

Veel organisaties hebben de ambitie om klantgerichter te worden en meer enthousiaste klanten te creëren. Ze doen NPS onderzoek, brengen klantreizen in kaart, verbeteren touchpoints en geven trainingen aan de mensen die dagelijks klantcontact hebben. Om duurzaam te kunnen winnen op het gebied van klantbeleving is echter meer nodig. Als het gaat om klantbeleving geldt één belangrijk adagium: buiten winnen is binnen beginnen. De sleutel tot enthousiaste klanten én medewerkers is het bouwen van een klantgerichte cultuur. Een cultuur die klantgerichtheid stimuleert en faciliteert. Een cultuur die iedereen betrekt bij het elke dag een beetje beter helpen van klanten. Dat is immers niet alleen een taak van de mensen in de frontlinie, maar van iedereen in de organisatie. Iedereen in het bedrijf heeft direct of indirect impact op de klantbeleving.

De organisaties die de komende jaren het hart van de klant winnen, zijn organisaties die erin slagen een klantgerichte cultuur te bouwen en behouden. De toekomst van klantgerichtheid is cultuur. De Masterclass Klantgericht Leiderschap is erop gericht om deelnemers de tools te geven om een klantgerichte cultuur te bouwen en verstevigen.

Programma

Het programma van deze masterclass bestaat uit twee dagen:

Dag 1: Leiderschap- De sleutel tot een klantgerichte organisatie.

Leiderschap gaat om het inspireren van anderen om samen iets voor elkaar te krijgen. Dit staat centraal in de middag:

Deelnemers:

  • Leren sleutel van beïnvloeding;
  • Weten hoe ze een icoon kunnen worden voor klantgerichtheid;
  • Leren hoe ze anderen emotioneel betrokken kunnen maken bij de klant en klantbeleving;
  • Weten hoe ze anderen mee krijgen op weg naar een betere klantbeleving, niet omdat ze moeten, maar omdat ze willen.
  • Leren van De Efteling hoe ze elke dag werken aan een legendarische klantbeleving.

Dag 2: De bouwstenen van een klantgerichte cultuur.

Dag twee van de masterclass gaat over de cultuur van organisaties. Hoe heeft cultuur impact op de klantbeleving? Hoe kan je een cultuur vormen die klantgerichtheid stimuleert en faciliteert? Dit zijn thema’s die op dag twee centraal staan.

Deelnemers aan de masterclass:

  • Begrijpen hoe cultuur werkt;
  • Weten hoe je cultuur kan sturen;
  • Hebben de essentiële elementen van een cultuur geleerd;
  • Weten waarom veel cultuurveranderingen bijzonder moeizaam verlopen en wat ze daaraan kunnen doen;
  • Begrijpen waarom cultuur de sleutel is tot een legendarische klantbeleving.

Uniek: toolbox voor een klantgerichte beweging

De masterclass zorgt ervoor dat deelnemers het geleerde heel makkelijk in de praktijk kunnen brengen. Deelnemers krijgen namelijk een kant-en-klare workshop waarmee ze direct kunnen beginnen met het starten van een klantgerichte beweging. De workshop is zo ontworpen dat deelnemers van de masterclass collega’s in korte sessies enthousiast kunnen maken over de volgende stap naar een betere klantbeleving en direct verbeterideeën kunnen ophalen. In de tweede dag van de masterclass wordt uiteengezet hoe men met de workshop de meeste impact kan maken.

Voor wie is de Masterclass Klantgericht Leiderschap bedoeld?

De Masterclass Klantgericht Leiderschap is geschikt voor iedereen die ervoor wil zorgen dat zijn of haar organisatie klantgerichter wordt. Over het algemeen zijn er twee type deelnemers:

  1. Formele leiders (managers) uit het middenkader of hoger management. Vakgebieden die we veel voorbij zien komen zijn algemeen management, marketing/CX, HR en klantcontact afdelingen.
  2. Informele leiders die geen officiële management functie bekleden, maar ambassadeur van klantgerichtheid in hun organisatie zijn en daarin meer impact willen maken.

De masterclass wordt als extra goed beoordeeld door deelnemers die met een collega komen. Samen hebben zij meer impact in de organisatie.

Door wie wordt de masterclass gegeven?

Sydney Brouwer en Niek van den Adel zullen de masterclass begeleiden.

Sydney Brouwer is veelgevraagd spreker en grondlegger van het gedachtegoed over Klantgericht Leiderschap. Hij schreef ook het gelijknamige boek.

Niek van den Adel staat meerdere keren per week voor kleine en grote groepen als spreker en trainer over klantgerichtheid en leiderschap. Met zijn bedrijf Wakker traint hij organisaties als BP, Jumbo en Microsoft.

Sydney en Niek inspireren en begeleiden gezamenlijk jaarlijks tienduizenden mensen en honderden organisaties naar een betere klantbeleving.

Waar wordt de masterclass gegeven?

De Masterclass Klantgericht Leiderschap wordt gegeven op een even unieke en als klantgerichte locatie: De Efteling. Tijdens de Masterclass zal dit beroemde pretpark en hotel zelf een kijkje achter de schermen bieden of hoe zij elke dag bouwen aan een legendarische klantbeleving en klantgerichte cultuur.

Wat anderen zeggen

De laatste masterclass is door deelnemers beoordeeld met een gemiddelde van een 9,3. Hieronder vind je een aantal reacties van eerdere deelnemers:

“Een inspirerende Masterclass waarbij je inzicht krijgt in je eigen klantgerichte leiderschap capaciteiten, hoe deze te verbeteren en tools krijgt aangereikt om dit te implementeren in je organisatie. Een echte aanrader voor wie echt het verschil wil gaan maken.”

“Een Masterclass met een perfecte combinatie van diepgang en breedte en direct toepasbare output naast een aantal handvaten waarmee je meer op lange termijn veranderingen kunt initiëren. Heel leerzaam op een heel onverwachte manier.”

“De masterclass helpt je beter naar jezelf te kijken waardoor je een betere leider wordt. Daarnaast word je ook geholpen om na de masterclass verder te gaan in je organisatie wat een absolute meerwaarde heeft. Echt een aanrader om te volgen!”

Investering

De investering voor de Masterclass Klantgericht Leiderschap bedraagt €1495,- exclusief BTW. Dit is inclusief compleet arrangement (twee keer lunch, diner, ontbijt en overnachting). Deelnemers ontvangen ook het boek Klantgericht Leiderschap van Sydney Brouwer.

Voor de deelnemers die voor kerst 2019 inschrijven geldt een early bird korting van €145,-. Ook deelnemers die met een collega komen ontvangen deze korting.

Overzicht

Datum: 6 & 7 februari 2020

Locatie: De Efteling

Investering:

Normaal tarief: €1495,- excl. BTW

Early bird (voor kerst 2019): €1350,- excl. BTW

Ik-kom-met-een-collega-tarief: €1350,- excl. BTW per persoon.

Inschrijven

Inschrijven voor de masterclass klantgericht leiderschap kan door onderstaand formulier in te vullen. Als u vragen of opmerkingen heeft, kunt u die richten aan Susanne Deijs via of bellen op 020-244 3173.

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”

Show Buttons
Hide Buttons