• Home
  • Masterclass Klantgericht Leiderschap

Masterclass Klantgericht Leiderschap

op 2-4 februari 2025 organiseert Sydney Brouwer de 11e editie van de Masterclass Klantgericht Leiderschap. Neem je mensen mee naar een steeds betere klantbeleving en wordt een nóg klantgerichtere leider!

In deze Masterclass leer je de essentie van klantgericht leiderschap: anderen inspireren om samen met jou een klantgerichte cultuur te bouwen in jouw organisatie. Dit alles terwijl je geniet van de gastvrijheid en luxe van het 5-sterren Landgoed Lauswolt in Beetsterzwaag.

Het maakt niet uit of je een formele of informele leider bent. Als je anderen wilt inspireren om een extra stap te zetten voor de klant, is deze Masterclass voor jou.

De laatste editie van de Masterclass is door deelnemers beoordeeld met een 9 gemiddeld.

Wat eerdere deelnemers zeggen

“Een energieke en inspirerende masterclass waarmee je direct wil/kan starten in je organisatie.”

“Prachtige ervaring, op een prachtige locatie!”

“Geweldig leuke en leerzame ervaring met een leuke groep mensen, op een prachtige locatie.”

“Een inspirerende Masterclass waarbij je inzicht krijgt in je eigen klantgerichte leiderschap capaciteiten, hoe deze te verbeteren en tools krijgt aangereikt om dit te implementeren in je organisatie. Een echte aanrader voor wie echt het verschil wil gaan maken.”

“De Masterclass helpt je beter naar jezelf te kijken, waardoor je een betere leider wordt. Daarnaast word je ook geholpen om na de Masterclass verder te gaan in je organisatie, hetgeen een absolute meerwaarde heeft. Echt een aanrader om te volgen!”

De toekomst van klantgerichtheid is cultuur

Veel organisaties hebben de ambitie om klantgerichter te worden en meer enthousiaste klanten te creëren. Ze doen NPS onderzoek, brengen klantreizen in kaart, verbeteren touchpoints en geven trainingen aan de mensen die dagelijks klantcontact hebben. Om duurzaam te kunnen winnen op het gebied van klantbeleving is echter meer nodig. Als het gaat om klantbeleving geldt één belangrijk adagium: buiten winnen is binnen beginnen. De sleutel tot enthousiaste klanten én medewerkers is het bouwen van een klantgerichte cultuur. Een cultuur die klantgerichtheid stimuleert en faciliteert. Een cultuur die iedereen betrekt bij het elke dag een beetje beter helpen van klanten. Dat is immers niet alleen een taak van de mensen in de frontlinie, maar van iedereen in de organisatie.

De Masterclass Klantgericht Leiderschap is erop gericht om deelnemers de tools te geven om die klantgerichte cultuur te bouwen en verstevigen.

Programma

Het programma van deze Masterclass bestaat uit een avond en twee dagen.

Avond vooraf:

Informele kennismaking onder het genot van een hapje en drankje.

Dag 1: Leiderschap

Op dag 1 staat leiderschap centraal. Deelnemers leren hoe ze anderen mee kunnen krijgen naar een betere klantbeleving, niet omdat ze moeten, maar omdat ze willen. Ze zijn beter hun staat anderen te inspireren en hun visie over te brengen.

Na dag 1 hebben deelnemers hun eigen invloed vergroot. Het geleerde is zowel toepasselijk voor mensen in een leidinggevende rol als voor mensen in een rol als vakspecialist.

Dag 2: Klantgerichte cultuur

Dag 2 van de Masterclass gaat over de cultuur van organisaties. Hoe heeft cultuur impact op de klantbeleving? Hoe kun je een cultuur vormen die klantgerichtheid stimuleert en faciliteert? Deelnemers leren hoe ze zelf impact kunnen hebben op de cultuur met praktische tools. Ook weten ze welke bouwstenen aanwezig moeten zijn om te werken aan een steeds betere klantbeleving. Op deze dag krijgen deelnemers inzicht hoe andere organisaties die succesvol zijn op het gebied van CX/klantgerichtheid, dagelijks bouwen aan een steeds betere beleving en steeds sterkeren cultuur.

Voor wie is de Masterclass Klantgericht Leiderschap bedoeld?

De Masterclass Klantgericht Leiderschap is geschikt voor iedereen die ervoor wil zorgen dat zijn of haar organisatie klantgerichter wordt. Over het algemeen zijn er twee type deelnemers:

  1. Formele leiders (managers) uit het middenkader of hoger management. Vakgebieden die we veel voorbij zien komen zijn algemeen management, marketing/CX, HR en klantcontact afdelingen.
  2. Informele leiders die geen officiële managementfunctie bekleden, maar ambassadeur van klantgerichtheid in hun organisatie zijn en daarin meer impact willen maken. Denk aan CX Managers of kwartiermakers.

Veel deelnemers tijdens de masterclass komen met één of meerdere collega’s.  Ook na de masterclass plukken de deelnemers hier de vruchten van. Het geleerde is makkelijker in de praktijk te brengen en je kan elkaar helpen om écht een beweging in gang te zetten. Denk er ook eens om een collega mee te nemen!

Door wie wordt de masterclass gegeven?

Sydney Brouwer zal de masterclass begeleiden.

Sydney Brouwer is veelgevraagd spreker en grondlegger van het gedachtegoed over Klantgericht Leiderschap. Hij schreef ook het gelijknamige boek. Hij geeft zo’n 80 presentaties over klantgerichtheid en klantbeleving per jaar.

Waar wordt de Masterclass gegeven?

De Masterclass Klantgericht Leiderschap wordt gegeven op Landgoed Lauswolt. Dit 5-sterren hotel in Friesland heeft de afgelopen jaren een bijzondere culturele transformatie ondergaan. Een transformatie die vergelijkbaar is met wat veel deelnemers van de Masterclass willen bereiken in hun organisatie.

Marc van Gulick (general manager van Landgoed Lauswolt)  zal zijn visie delen op het bouwen van een gastvrije cultuur.

Overzicht

Datum: Zondagavond 2 februari tot dinsdagmiddag 4 februari 2025.

Landgoed Lauswolt te Beetsterzwaag (Friesland).

Investering:
€1895,- ex. BTW, inclusief twee onvernachtingen, lunch, ontbijt en 1x diner.

Klik hier voor de geldende voorwaarden.

Inschrijven

Schrijf je hieronder in om op de hoogte gehouden te worden van de volgende editie van de Masterclass Klantgericht Leiderschap. Heb je nog vragen? Mail dan naar hallo@sydneybrouwer.nl
Het is aan te raden de masterclass te volgen samen met een collega, maar het is niet verplicht.
We nemen natuurlijk sowieso snel contact met je op.