Lezing Klantgericht Leiderschap

De meeste bedrijven weten dat klantbeleving het belangrijkste onderscheidende vermogen is in de concurrerende markt van vandaag. Instrumenten als customer journey mapping, Net Promoter Score en klanttevredenheidsonderzoeken worden uit de kast getrokken om de klantbeleving te verbeteren. Deze instrumenten zijn waardevol, maar laten de belangrijkste factor in het bouwen van een klantgerichte organisatie buiten beschouwing: Leiderschap. Klantgericht leiderschap.

In de lezing klantgericht leiderschap vertelt Sydney Brouwer hoe managers een cultuur kunnen bouwen die ervoor zorgt dat iedereen elke dag bezig is met het toevoegen van waarde voor de klant. De basis van deze lezing wordt gevormd door het gelijknamige boek van Sydney dat een #1 bestseller werd op Managementboek.

Sydney Brouwer heeft onderzoek gedaan naar bedrijven die vooroplopen op het gebied van klantbeleving en hun leiders. Hij ontdekte acht principesdieleiders van deze bedrijven gemeenschappelijk hebben. Deze principes helpen leiders bij het bouwen van een cultuur die klanten en medewerkers in fans veranderen.

Persoonlijke en organisatorische principes

In de lezing klantgericht leiderschap worden de principes verdeeld in twee delen: de persoonlijke principes en de organisatorische principes. De persoonlijke principes gaan over de persoon van de leider zelf. Wat moet hij doen en wie moet ze zijn om anderen mee te nemen in het klantgericht denken en werken? De organisatorische principes gaan over de structuren en systemen die in een organisatie zorgen dat een klantgerichte cultuur gecreëerd wordt. In de lezing zal Sydney die principes behandelen die het meest toepasselijk zijn voor het aanwezige publiek.

Concrete stappen en voorbeelden uit de praktijk

De principes die Sydney deelt in de lezing klantgericht leiderschap worden onderbouwd met vele voorbeelden uit de praktijk van bedrijven en leiders die het al gedaan hebben. De principes worden teruggebracht tot concrete stappen die managers direct kunnen inzetten om hun team, afdeling of organisatie te inspireren klantgerichter te gaan werken. De presentatie wordt gegeven in de stijl waar Sydney om bekend staat: hoge energie, humor en interactief.

Zie onderstaande video om Sydney aan het werk te zien:

Klik hier voor meer video’s.

Belangrijke inzichten

Belangrijke inzichten uit deze presentatie zijn:

  1. Hoe leiders een cultuur kunnen bouwen of onherstelbaar kunnen beschadigen;
  2. Hoe een icoon voor klantgerichtheid te zijn en anderen te inspireren hetzelfde te doen;
  3. Wat leiderschap werkelijk over gaat;
  4. De belangrijkste vraag die leiders hun team moeten stellen om klantgerichtheid te stimuleren.

Sydney inspireert organisaties om plekken te worden waar het gaaf is om te werken en leuk is van te kopen. De lezing klantgericht leiderschap legt daarvoor de basis: een klantgericht management team.

Wil je een lezing boeken of heb je een andere vraag aan Sydney? Vul het onderstaande contactformulier in. Ook kunt u direct contact opnemen met Susanne Deijs, backoffice manager van Sydney, via of te bellen op 020-2443173.

Een selectie van bedrijven waar Sydney voor heeft gewerkt:

  • Lars Sørensen

    Lars Sørensen (dagvoorzitter en presentator)

    “Energieke spreker met een pakkend verhaal. Klantgerichtheid 2.0 door echt in de schoenen van de klant te gaan staan dat is wat we leren van Sydney. Op dynamische wijze weet hij als spreker zijn inhoud over de buhne te brengen en is boeiend tot voorbij het einde. Sydney is het koekje bij de koffie.”

  • Erik Wiechers

    Erik Wiechers (CEO DTG)

    “Als je een topspreker zoekt over klantgericht leiderschap: Sydney heeft onze managers enorm geïnspireerd!”

  • Marcel Veltrop

    Marcel Veltrop (Vice President Rabobank Groep)

    “Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij – in lijn met onze doelstelling – éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!”

  • Christophe Lembregts

    Christophe Lembregts (Rotterdam School of Management /Erasmus University)

    “Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands.”

  • Mandy Phoa

    Mandy Phoa (Mei An)

    "Sydney is een zeer energieke en gepassioneerde spreker. Hij weet de zaal te boeien en zijn belangrijke boodschap op een grappige en prettige manier over te brengen. Hij gebruikt mooie en levendige anekdotes, zodat je op je puntje van je stoel blijft zitten."

  • Deelnemer Post Doc

    Deelnemer Post Doc (Beeckestijn Business School)

    “Wat een "cadeautje"! Leuk, inspirerend en fantastisch gepresenteerd.”

Show Buttons
Hide Buttons