Bekijk Sydney's inspirerende presentaties en workshops!

Inspiratie voor meer enthousiaste klanten

Meer info

Bio Sydney Brouwer

Sydney Brouwer is veelgevraagd spreker en auteur over klantgerichtheid en klantbeleving. Zijn doel is organisaties te inspireren om fans te maken van klanten en medewerkers. Dat doet hij met name met de drie boeken van zijn hand, Klantgericht Leiderschap, Six Star Service en Als de koning je klant zou zijn, en zijn ruim 80 inspiratiesessies per jaar.  Ook is hij host van de podcast Over Klanten Gesproken. Sydney onderzoekt al jaren organisaties waar het gaaf is om bij te werken en leuk is om van te kopen. Hij richt zich op vragen als: wat doen organisaties die in de kern klantgericht zijn anders dan anderen? Wat zorgt ervoor dat klanten over je gaan praten? Wat is de rol van leiderschap en cultuur in het bouwen van een klantgerichte organisatie? Sydney laat je ervaren wat echte klantgerichtheid is en, nog belangrijker, wat dat vraagt van een organisatie, de medewerkers en het management.

Quotes

“Bedrijven focussen zich steeds meer op cijfertjes, percentages, processen en KPI’s. Dit komt het menselijke aspect in de relatie met de klant en de medewerker. Ik geloof er echter in dat bedrijven die dit menselijke aspect de hoogste prioriteit weten te geven, de komende jaren als winnaar uit de bus gaan komen. Dat is dan ook mijn missie: Bringing Humanity Back to Business.”

– Sydney Brouwer

“Investeren in een betere klantbeleving is niet de snelste en makkelijkste weg naar meer omzet en winst. Wel de beste en meest duurzame.”

– Sydney Brouwer

Over het boek Klantgericht Leiderschap

Elke organisatie is zich bewust van het belang van enthousiaste klanten. Het is niet voor niets dat hier de laatste jaren een grotere nadruk op is komen te liggen. Er worden allerlei methodes uit de kast getrokken om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Aan één aspect wordt echter structureel te weinig aandacht besteed: leiderschap.

In dit boek legt Sydney Brouwer de link tussen klantgerichtheid en leiderschap. Hij zoomt daarbij in op de leider zelf. Als leider ben je immers verantwoordelijk voor het creëren van een cultuur die stimuleert dat iedereen het belang van de klant op het netvlies heeft. Wat moet een leider doen om klantgerichtheid in een organisatie op de kaart te zetten, te faciliteren en te stimuleren? Aan de hand van inspirerende voorbeelden en anekdotes uit de praktijk neemt dit boek je mee langs acht principes die leiders zullen helpen bij het bouwen van een klantgerichte cultuur.

Over het boek Six Star Service

Veel organisaties willen fans maken van klanten, maar slechts weinige lukt dat. Klanten worden namelijk niet zomaar fans, daar moet je echt wel wat voor doen. Geweldige service leveren bijvoorbeeld. Service die zo goed is dat klanten het onthouden, het doorvertellen en woest enthousiast worden over jouw organisatie. Service die de verwachting van klanten echt overtreft omdat hij persoonlijk én op maat is, en daarom een extra ster verdient: een zesde ster. Dát is Six Star Service. Service die een onvergetelijke indruk op je klanten achterlaat.

In zijn nieuwe boek Six Star Service deelt Sydney Brouwer simpele maar doeltreffende inzichten om die service te verlenen. Door het volgen van de principes uit dit boek kan iedereen een memorabele beleving creëren voor klanten, collega’s en anderen die zaken doen met een organisatie. Een boek boordevol voorbeelden en anekdotes uit de praktijk die inspireren om ook een extra stap te zetten voor de klant!

Over het boek Als de koning je klant zou zijn

De klant is koning. Een veelgebruikte uitspraak bij organisaties die klantgerichter willen worden. Maar wat als de koning opeens je klant wordt? Deze uitdaging zorgt ervoor dat elke organisatie met een andere blik naar haar eigen dienstverlening, klantbeleving en klantgerichtheid gaat kijken.

In deze businessroman gaat Lizzy, directeur van het bedrijf KaasGaaf, op zoek naar de sleutel tot een koninklijke klantbeleving. Ze wil niet alleen de koning, maar alle klanten van het bedrijf een ervaring bieden waarvan ze woest enthousiast worden. Onderweg leert ze wat er nodig is om een klantgerichte organisatie te bouwen, aan welke knoppen het team kan draaien om van klanten fans te maken en uiteindelijk wat de kroon is op een vorstelijke klantbeleving.

Thema’s

Sydney spreekt over de volgende onderwerpen:

  • Als de koning je klant zou zijn;
  • Klantgericht Leiderschap;
  • Six Star Service;
  • Het geheim van een legendarische klantbeleving;
  • De bouwstenen van een klantgerichte cultuur;
  • Klant van de toekomst;
  • De transformatie naar een klantgerichte organisatie;
  • Klantgerichtheid in de zorg/overheid.

Video’s

Zie Sydney Brouwer in actie op video via onderstaande link:

www.sydneybrouwer.nl/video

Relevante links

Logo Sydney Brouwer (beschikbaar in zwart, wit en blauw) – Klik hier om te downloaden

Klik hier om deze en andere foto’s te downloaden.